Organizácia OPEC+ síce ťažbu zvyšuje, ale evidentne to nestačí. A geopolitické napätie medzi Ruskom, jedným z najväčších producentov, a Západom situáciu ešte viac komplikuje. „Dlhodobý výhľad nie je pre vodičov priaznivý. Ceny benzínu a nafty ostanú na vysokej úrovni po celý rok, keďže sa nedá očakávať výraznejší pokles cien ropy,“ dodáva Tomčiak.
Záleží aj na Rusku a na omikrone
Jana Glasová, analytička 365.bank
Očakávame, že v nadchádzajúcich týždňoch bude mať na ropný trh dosah hlavne to, ako sa bude ďalej vyvíjať geopolitické napätie s Ruskom, a tiež situácia okolo variantu omikron. Trhy sa zatiaľ prikláňajú k názoru, že dopyt po rope bude rásť, čo tlačí jej cenu nahor. Na základe aktuálneho vývoja na ropnom trhu predpokladáme, že ceny na našich pumpách budú v nasledujúcich týždňoch rásť.
Čo hovoríte na ceny na pumpách
Laura (20), Bratislava:
Zvyšovanie cien benzínu je pre ľudí nepríjemné. Všímam si, že aj v okolitých krajinách ceny benzínu pomaly, ale isto stúpajú.
Štefan Cingeľ (56), vodič kamióna, Bukovec
Pochodil som aj iné krajiny, ale na naše platy je cena pohonných hmôt dosť vysoká. Jazdiť sa však bude rovnako.
Dezider Fáber (50), vodič z povolania, Košice
Pohonné hmoty u nás sú drahé. Pozrime sa na Maďarsko, Poľsko, a kto býva pri hranici, tankuje radšej u susedov. Musíme zaťať zuby a vydržať.
Dušan Vrábel (76), dôchodca, Šrobárová, okr. Komárno
Pohonné hmoty išli veľmi hore. Predtým som tankoval za 30 eur, teraz to isté množstvo mám za takmer 40 eur. Ale ja nechodím často autom, no neobmedzujem to kvôli cene. Keď musím ísť napríklad k lekárovi, do obchodu a podobne, tak idem.
Ale je to veľké zdraženie, nepomôžeme si však. Ľudia potrebujú byť mobilní a presúvať sa, ale pre tých, čo napríklad denne chodia autom, to je určite veľmi veľká položka. Aj pre nás dôchodcov, len už nemusíme jazdiť tak často.