Firma sa rozhodla v spoločensky vypätom čase takýmto spôsobom prezentovať svoj politický postoj, odborníci sa však čudujú a pýtajú sa, ako táto téma súvisí s deťmi a s hračkami. Nová kampaň Dráčika už stihla vyvolať veľké vášne na oboch stranách barikády.
Mnohí návštevníci stránky Dráčika zostali šokovaní. Namiesto hračiek videli veľký modrý banner s politickým posolstvom. „Slováci si želajú mier pre všetky národy. Chceme naše územie bez cudzích vojsk a základní,“ uvádzala stránka Dráčik. Podobnými slovami kritizuje opozícia obrannú zmluvu s USA a tiež úvahy o príchode vojakov NATO. Pokúšali sme sa získať stanovisko Dráčika, no na naše telefonáty ani e-maily firma nereagovala.
Namiesto toho v priebehu dňa vymenila pôvodný banner za nový, o nič menej kontroverzný. „Kto chce mier, bude mať mier. Kto chce vojnu, bude mať vojnu. Zbraňami mier nedosiahneš - myslite na budúcnosť detí,“ píše sa na stránke. Paradoxne pôsobí aj fakt, že Dráčik, napriek tomu, že chce bojovať za mier, deťom veselo predáva hračkové zbrane. Kampaň Dráčika rozdelila verejnosť. „Tu som skončila. Žiadne dieťa si nezaslúži vymývanie mozgov,“ píše na sociálnej sieti jedna z doterajších pravidelných zákazníčok. Naopak, na druhej strane politického spektra tento nápad chvália. „Odteraz nakupujem u Dráčika!“ vyznal sa používateľ, ktorý na svojom profile oslavuje Vladimira Putina.
Čo s tým majú deti?
Simona Bubánová, marketingová odborníčka
- Nebýva dobrým zvykom marketérov siahať po politických témach, tým viac pri cieľovej skupine detí. Stáva sa, že firmy sa vyjadria k aktuálnym témam a postavia sa na jednu či druhú stranu. Ale väčšinou z toho nemajú profit samotné firmy, ale iba politici. Obchod s detskými hračkami, ktorý - zjednodušene povedané - si robí reklamu s témou možného vojenského konfliktu, si asi z takejto komunikácie tiež neodnesie veľa lásky.