2. Leštenie
- Samozrejme, dá sa zveriť profesionálom. Ak chcete ušetriť cca 200 eur, môžete si preleštiť lak sami. Treba však rátať s tým, že ak to chcete urobiť naozaj dôkladne, je to časovo náročná činnosť a je dobré si na ňu vyhradiť napríklad víkend.
O čo ide? Leštením zahladíte hlboké škrabance a iné podobné poškodenia laku. Leštiace pasty sú väčšinou v setoch, ktoré majú tri-štyri stupne. Najprv treba použiť tú najhrubšiu a dôkladne s ňou preleštiť celé auto. V prípade, že máte na aute akrylový lak, použite radšej ako prvú stredne hrubú pastu. Tým vyrovnáte ryhy v laku. Na záver nezabudnite celé auto ešte raz preleštiť najjemnejšou pastou - tzv. dokončovacou alebo lesklou. Tým sa zbavíte stôp po leštení hrubšou pastou.
3. Voskovanie
- Po preleštení laku by ste ho mali určite zafixovať voskovaním. A hoci leštenie netreba opakovať tak často, voskovať by ste mali pravidelne aj bez leštenia. Niekto odporúča aj každé tri mesiace, ale postačí dvakrát za rok. Ideálne pred zimou a po nej, teda na jeseň a na jar.
Všetky tieto procesy, ktoré sme už spomínali (teda umývanie, leštenie aj voskovanie) nemajú za cieľ nablýskať vaše auto na nejakú mimoriadnu príležitosť. Cieľom je ochrana karosérie, ktorú treba robiť pravidelne. Voskovanie tomu pomáha odpudzovaním vody, ktorá rýchlejšie stečie z vášho auta. Opäť platí, že ho buď môžete zveriť do rúk profesionálom, alebo si ho urobiť sami.