Takisto upozornila, že potvrdenie sa dá vyžiadať aj telefonicky alebo e-mailom. O potvrdenie môžu seniori požiadať informačno-poradenské centrum telefonicky na bezplatnej linke 0800 123 123 alebo elektronicky prostredníctvom formulára na webovej stránke SP s názvom Formulár pre otázky, prípadne na e-mailovej adrese podatelna@socpoist.sk.
"Pri telefonickej a mailovej požiadavke dostane dôchodca potvrdenie poštou na adresu bydliska. Dôchodca, ktorý má zriadenú e-schránku na portáli www.slovensko.sk, môže o potvrdenie požiadať aj prostredníctvom nej a potvrdenie dostane touto cestou," podotkla SP.
Pobočky a klientske centrá SP pripravujú na žiadosť dôchodcu potvrdenia zväčša na počkanie. Ak bol však dôchodok priznaný v predchádzajúcom roku alebo bola vykonaná zmena v jeho vyplácaní, príprava potvrdenia trvá dlhšie. Ústredie SP ho v takom prípade posiela dôchodcovi na adresu jeho bydliska poštou. "Aj preto je vhodné, aby klient o dokument požiadal v časovom predstihu," upozornila SP.
Ak dôchodca žiada o potvrdenie osobne v pobočke, je potrebné sa preukázať občianskym preukazom. Pobočka môže potvrdenie v záujme ochrany osobných údajov vydať len konkrétnemu dôchodcovi. Inej osobe ho môže poskytnúť len na základe predloženého splnomocnenia.
SP pripomenula, že aj potvrdenia o poberaní dôchodku (bez uvedenia výšky dôchodku) pre bezplatné cestovanie vlakom vyhotovuje seniorom vždy na počkanie vo svojich pobočkách a v informačno-poradenskom centre.