V súčasnosti je internet plný najrôznejších „top faktov“ a iných zaujímavých informácií. Sú mimoriadne obľúbené parfemy, vďaka stručnosti a schopnosti zaujať čitateľa. Rozhodli sme sa to vyskúšať aj my a zozbierali sme niekoľko informácií o parfumoch. Prvé zmienky sú už z čias starovekého Egypta, to znamená, že môžeme s istotou povedať, že história parfumov má tisíce rokov. A počas tejto doby sa nahromadilo veľa zaujímavostí:
- Knižnica vôní moderného parfuméra obsahuje približne 6 000 vôní, prírodných aj syntetických. Aby ste vyťažili kilogram vzácneho ružového oleja, musíte nazbierať a starostlivo spracovať celú tonu čerstvých okvetných lístkov. Cena parfumov, ktoré obsahujú prírodný ružový olej, je vysoká. Len si to predstavte: 1 kilogram surovín stojí výrobcu 5 000 dolárov! No ešte drahší je pre parfumérov (približne 40 000 amerických dolárov za 1 kg) kosatec. Ale toto nie je limit: 60 000 amerických dolárov budú musieť zaplatiť tí, ktorí si chcú kúpiť 1 kg živočíšneho pižma (pižmo jeleňa). Pižmo je známe svojimi jedinečnými vlastnosťami: najmä zvyšuje trvácnosť arómy, zabraňuje úniku ostatných zložiek z pokožky a je tiež prírodným afrodiziakom.
- Ako zachovať vôňu? Je to jednoduché, vďaka používaniu fixátorov. Najlepšie fixátory arómy sú: dubový mach, klinčeky, mäta a cédrový olej.
- Cenu parfumu už tradične ovplyvňuje množstvom použitých ingrediencií. Čím viac zložiek v kompozícii, tým sú vyššie náklady.
- Zaujímavý fakt o aldehydoch: tento tón sa v parfume ľahko prispôsobuje prirodzenej aróme pokožky svojho majiteľa a zvyšuje celkový efekt kompozície. Okrem toho aldehydy neobvyklým spôsobom nahrádzajú drahé komponenty ako orientálne korenie alebo vzácne druhy ruží.
- Je dosť ťažké si predstaviť, ako presne aldehyd vonia, pretože táto vôňa je skutočným „chameleónom“, ale môžeme povedať, že jej vôňa pripomína niečo ako prášok alebo vôňu čerstvo sfúknutej sviečky.
- Aldehydy sa často nachádzajú v zložení vôní. Samotné aldehydy však nemajú práve najpríjemnejšiu vôňu, páchnu trochou po zatuchnutosti, no ak sa skombinujú s inými zložkami, získame skvelé kombinácie. Vynikajúcim príkladom je parfum - "Climat" od známej značky Lancôme.
- Navrhnúť originálny dizajn fliaš a obalov je nákladný a nie jednoduchý proces. Preto existuje veľa značiek parfumov, ktoré sa obracajú na služby dodávateľov hotových fľaštičiek a robia len malé zmeny - výmenu pôvodnej farby fľaše alebo uzáveru.
- Cenu parfumu tvoria výdavky na tvorbu samotnej vône, náklady na jej zloženie, výrobu, balenie, dopravu, reklamu plus marža. To znamená, že samotná parfum bude stáť asi 25-30 percent z celkových nákladov.