Vyplýva to z rokovania medzi predstaviteľmi vlády SR, ktorú zastupoval premiér Eduard Heger (OĽANO), minister školstva, vedy, výskumu a športu Branislav Gröhling (SaS) a minister financií Igor Matovič (OĽANO), a Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy na Slovensku (OZ PŠaV). O pondelkovom (14. 2.) stretnutí TASR vo štvrtok informoval jeho predseda Pavel Ondek. Vzhľadom na to, že k dohode nedošlo, školskí odborári nevylučujú protest ani štrajk.
Hlavnými témami rokovania bolo zvýšenie tarifných platov pre všetkých zamestnancov školstva o desať percent vyplývajúce z predvolebného sľubu politickej strany OĽANO. Ďalším bodom bola i zmena tarifnej tabuľky pre nepedagogických zamestnancov tak, aby sa začínala minimálnou mzdou, čím sa dosiahne, že žiadnemu zamestnancovi nebude musieť zamestnávateľ dorovnávať výšku platu do minimálnej mzdy. Ondek uviedol, že témou rokovania bolo aj zvýšenie finančných prostriedkov školám, univerzitám, školským zariadeniam tak, aby bolo zabezpečené ich dostatočné financovanie (prevádzka, didaktické pomôcky, priestory).
"Predseda vlády SR a minister financií sa vyjadrili k všetkým bodom, ich postoj bol jednoznačný – štát nemá financie, aby naplnil naše požiadavky na zvýšenie platov. Naďalej tvrdia, že školstvo je pre nich prioritou, čo my nemôžeme potvrdiť," povedal Ondek. Predstavitelia vlády podľa jeho slov prisľúbili, že zvýšenie nákladov školám spôsobené zvýšením cien energie bude zabezpečené.
V závere predseda zväzu a podpredsedovia zväzu zdôraznili, že v školstve naďalej pretrváva nespokojnosť hlavne s nízkym finančným ohodnotením zamestnancov. "Zvýšenie platov od 1. júla 2022 o tri percentá považujeme za veľmi nízke a nedostatočné. Na svojich požiadavkách naďalej trváme. K dohode nedošlo, preto nevylučujeme protesty ani štrajk," uzavrel Ondek.
Odbor komunikácie a marketingu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR pre TASR uviedol, že rokovania na viacerých úrovniach sa stále vedú. Minister školstva už v minulosti uviedol, že nielen školskí odborári, ale aj ministerstvo školstva presadzuje zvyšovanie platov v školstve. Poukázal na to, že argumentovali smerom k ministerstvu financií nielen faktmi a porovnaniami, ale aj predvolebnými sľubmi. Učiteľská profesia bola počas pandémie podľa Gröhlinga druhou najvyťaženejšou, pretože učitelia sa museli neustále prispôsobovať zmenám.