Po tom, ako prišiel do Markízy nový riaditeľ Mathias Settele (46), začali sa tam veľké personálne a programové čistky. Pozadu najnovšie nezaostáva ani Jojka, ktorá je odvčera ľahšia o niekoľkých členov z vrcholového manažmentu. František Borovský (38) to zobral pekne od podlahy a odniesli si to niekoľkí dlhoroční pracovníci televízie z Koliby. Settele vďaka svojim nekompromisnýmu a radikálnym škrtom dostal prezývku Čistič.
Podobnú si zrejme čoskoro vyslúži aj Borovský, ktorý sa zbavil v priebehu pár hodín niekoľkých ľudí, ktorí boli jeho dlhoročnými spolupracovníkmi. Medzi prvými obeťami je bývalá hovorkyňa Markízy a šéfka jojkárskeho marketingu Ivana Semjanová. Tá však dostala ako cenu útechy ponuku pracovať pre PR oddelenie. Zmena nastala aj na jojkárskom webe, kam nastúpil Čech Vladimír Mužík, ktorý donedávna pracoval ako šéf spravodajstva v českej Nove.
Najväčším prekvapením je však koniec riaditeľa vlastnej tvorby televízie Ivana Huljaka. Ten bude odteraz zastávať post šéfdramaturga pre komediálne seriály a sitkomy a ich vývoj. Jojku má opustiť aj obchodný riaditeľ Martin Heržo. Riaditeľ Borovský k radikálnym riešeniam poznamenal: „Zmeny, ktoré sa udiali sú vyvrcholením rozhovorov, ktoré sme v predstavenstve viedli ohľadom ďalšieho smerovania JOJ GROUP. Chceme, aby pre nás pracovali ľudia, ktorí chcú byť úspešní, neustále prinášajú nové podnety a zároveň dostatočne reagujú na rýchlo sa meniaci televízny svet.“
Šéf televízie na Kolibe nechcel prezradiť, či bude s čistkami pokračovať. „Odpoveď na otázku, či sú tieto zmeny konečné, je jednoduchá - nie, pokiaľ budeme mať pocit, že si niektorá pozícia vyžaduje zmenu z dôvodu nenaplnenia toho, čo som povedal predtým, tak ju urobíme. Nie však v štýle našej konkurencie, toto nie je o počtoch ľudí, ale o zmene v myslení, vnútornom nastavení voči meniacemu sa trhu a v neposlednom rade chuti naozaj pracovať,“ zakončil Borovský.