Ďalším krokom je podľa ombudsmana klientov spoločnosti Home Credit Miroslava Zborovského kontaktovať poskytovateľa karty a dohodnúť sa na ďalšom postupe. Včasná reakcia môže pomôcť odhaliť nové formy phishingu a nastaviť tak obranné mechanizmy.
Phishing, čiže podvodné kampane, ktoré sa snažia pomocou rozosielania emailov či cez rôzne komunikačné platformy získať citlivé dáta, ako sú heslá, údaje o platobných kartách, rodné čísla alebo prístupy k internetovému bankovníctvu, je aj na Slovensku stále častejší. Medzi hlavné znaky phishingu väčšinou patrí zlá slovenčina či komplikovaná emailová adresa, keď je vidieť, že sa nezhoduje s oficiálnymi emailovými kontaktmi údajného odosielateľa, ktoré má na webových stránkach uvedené.
"Medzi ďalšie znaky patrí napríklad mierne pozmenené logo a pokiaľ si na zaslaný odkaz prejdete myšou, zistíte, že názov smeruje na inú stránku, ako je uvedené, väčšinou na zahraničný web," pokračoval Zborovský.
Často však možno naraziť na veľmi vierohodné emaily so správnou slovenčinou, aktuálnymi logami a možno len ľahko prehliadnuteľnou zmenou v adrese, na prvý pohľad zodpovedajúcej skutočnej inštitúcii. "V prípade akéhokoľvek podozrenia je preto žiadúce overiť si pravdivosť emailu u príslušnej inštitúcie prostredníctvom iného kontaktu, než ktorý uvádza prichádzajúci email, napr. pomocou kontaktu uvedeného na webových stránkach," konštatoval Zborovský.