Po tomto termíne bude možné prihlásiť sa do e-služieb SP už len po novom – pomocou mena, hesla a mobilnej aplikácie alebo s elektronickým občianskym preukazom. Informovala o tom v stredu hovorkyňa SP Zuzana Dvoráková.
Prechod na nový spôsob prihlásenia sa týka zamestnávateľov (pre službu "odvádzateľ poistného"), samostatne zárobkovo činných osôb (SZČO) - pre službu "saldokonto" - a fyzických osôb pre službu "individuálny účet poistenca".
"Pre nový prístup do e-služieb si používatelia jednoducho stiahnu jednu z aplikácií FreeOTP, Google Authenticator alebo Microsoft Authenticator do svojho smartfónu (pre Android alebo iOS). Pomocou nej si nasnímajú QR kód z e-služieb (len pri prvej aktivácii) a aplikácia im vygeneruje jedinečný kód, ktorým sa overí ich prístup," zhrnula hovorkyňa postup. Pri každom ďalšom prihlásení pomocou mena a hesla vyzvú e-služby používateľa, aby zadal jedinečný kód z mobilnej aplikácie a presmerujú ho do prostredia e-služieb.
Po aktivovaní nového prihlásenia si klient SP môže spravovať svoj profil sám. Môže si zmeniť heslo v záujme ochrany pred zneužitím alebo si ho obnoviť, ak ho zabudne. Už nebude musieť navštíviť pobočku SP, ako to bolo napríklad pri strate grid karty. Nový prístup predpokladá, že klient využíva jedinečnú e-mailovú adresu, ku ktorej nemá prístup iná osoba. Ak tú istú e-mailovú adresu využíva viacero klientov, upozorní ich na to správa v e-službách.
"Klientom, ktorí pre prístup do e-služieb Sociálnej poisťovne v súčasnosti využívajú elektronický občiansky preukaz, sa pri prihlasovaní nič nemení. Naďalej budú môcť využívať tento spôsob prihlásenia," dodala hovorkyňa.