Ako píšu noviny Daily Mirror, 32-ročná Amber Fisher z Isleworthu v Londýne sa ocitla na pokraji omdletia po tom, čo počas deväťhodinového letu spoločnosti British Airways do Karibiku zjedla len pár drobností. „Letecká spoločnosť mi zničila dovolenku. Počas deväťhodinového letu ma nechali tak hladovať, že som takmer omdlela. Moje jedlo pozostávalo len z lupienkov, pukancov, čokolády a zeleru,“ povedala nahnevaná žena.
Amber totiž trpí celiakiou. „Webová stránka leteckej spoločnosti ma priviedla k presvedčeniu, že pri nástupe na palubu jednoducho informujem posádku o mojej alergii a dostanem bezlepkové jedlo,“ dodala. Po nástupe na palubu jej však letuška povedala, že si v skutočnosti mala jedlo zarezervovať vopred. Letušky nakoniec niečo zostavili z palubného občerstvenia a vlastných obedov. Nazbierali jej mrkvové a zelerové tyčinky, lupienky, pukance, oriešky, čokoládové tyčinky a mandarínku.
Hŕstka maškŕt nestačila. Amber bola tak vyhladovaná, že začala zvracať a takmer omdlela. Keďže mala prázdny žalúdok, zvracala len vodu a žlč. „Táto skúsenosť mi zničila celý výlet. Na zvyšok dovolenky mi to spôsobilo veľké úzkosti. Ľudia si myslia, že si vymýšľate a keď poviete, že máte alergiu na lepok, tvrdia, že len chcete schudnúť. To však nie je môj prípad, žiadne iné jedlo nedokážem stráviť,“ uzavrela.
So svojou skúsenosťou sa zverila na internete, aby zvýšila povedomie o problémoch, ktorým celiatici čelia. Ľudia však väčšinou tvrdili, že je hlúpa a nie je nič nezvyčajné si špeciálne jedlo predobjednať. „Alergie a stravovacie požiadavky zákazníkov berieme mimoriadne vážne. Rovnako, ako iné letecké spoločnosti, žiadame zákazníkov, aby nám dali vedieť, či chcú špeciálne jedlo aspoň 24 hodín pred odletom,“ uviedla spoločnosť British Airways.