Zdravotná poisťovňa Dôvera vyspovedala viac ako 7 000 pacientov, aby zistila, ako hodnotia prístup personálu, kvalitu ubytovania či stravu, a včera zverejnila výsledky prieskumu. Ktoré nemocnice dopadli najlepšie a ktoré, naopak, prepadli?
Bol to ťažký rok. Lekári a sestričky museli zo seba vydať všetko, aby odvrátili kolaps zdravotníctva. Niet sa čo čudovať, že pacienti boli o čosi kritickejší ako v minulosti. Kým v roku 2020 si nemocnice vyslúžili priemernú známku 1,53, vlani 1,57.
„Dospelí pacienti hodnotili mierne horšie takmer všetky otázky, okrem subjektívneho hodnotenia zlepšenia zdravotného stavu po prepustení z nemocnice. Najprudší prepad v spokojnosti sme zaznamenali v hodnotení nemocničnej stravy,“ povedal generálny riaditeľ zdravotnej poisťovne Martin Kultan.
Pozitívnou správou je zvýšenie spokojnosti rodičov hospitalizovaných detí - či ide o poskytovanú starostlivosť, o prístup personálu, či o hygienu na oddelení. „Po minulé roky sme boli svedkami toho, že práve rodičia boli tí, ktorí hodnotili prísne a dávali najavo nižšiu mieru spokojnosti,“ tvrdí Kultan.
Dotazník určený dospelým pozostával z 12 otázok, rodičia detí odpovedali na šesť otázok. Hodnotilo sa ako v škole - známkami od 1 po 5.