Pokračuje tak trend z januára, keď bol rast týchto rezervácií oproti januáru 2021 až na úrovni 392 %. V rebríčku milovníkov dovolenkového jachtingu na portáli, ponúkajúcom služby klientom v celej Európe, dosiahli Slováci na 3. miesto. Pritom pred rokom boli na piatej priečke. Celkový medziročný rast tržieb spoločnosti Boataround za január predstavoval 137 %. „Aktuálne sme v marci venovali 1% príjmov spoločnosti na humanitárnu pomoc pre Ukrajinu organizácii Človek v ohrození,“ uvádza Pavel Pribiš, zakladateľ a generálny riaditeľ platformy Boataround.
Chorvátsko, Grécko či Taliansko
Prvý mesiac roka bol pre spoločnosť z obchodného hľadiska veľmi úspešný a naznačil, že segment čaká silná sezóna. Tržby slovenského portálu prvýkrát prekročili hranicu 3 milióny eur za mesiac a podľa porovnávača Similarweb sa stal vo svojej brandži európskou jednotkou.
„Predpokladáme, že Slováci si v roku 2022 na Boataround zarezervujú lode v celkovej hodnote 5 miliónov eur. Trend stráviť dovolenku na jachte podporuje predovšetkým priaznivá cena, bezpečnosť a moderné technológie, ktoré do jachtingu prichádzajú,“ hovorí Pavel Pribiš, šéf portálu Boataround.
V januári urobil v priemere každý slovenský zákazník objednávku na tohtoročnú dovolenku na jachte asi za 3 400 eur. Najväčší záujem bol o pobyty na lodiach s domovskými prístavmi v Chorvátsku, Grécku a Taliansku.
V nárokoch sa Slováci vyrovnajú Rakúšanom
Slovenskí záujemcovia majú svoje špecifiká a podľa Pavla Pribiša sa viac podobajú tým rakúskym, ako napríklad českým. „Slováci sú „unicornom“ v rámci krajín V4. Preferujú modernejšie a lepšie vybavené jachty. Za svoje peniaze očakávajú komfort a bezproblémovú dovolenku,“ konštatuje šéf portálu Boataround.
„V porovnaní s Čechmi si o 18 % častejšie rezervujú jachtu na rodinnú dovolenku. Česi, naopak, viac preferujú dovolenku s priateľmi. Slováci minú v priemere o 300 eur viac za dovolenku na lodi než klienti v susednom Poľsku. Z hľadiska ceny Slováci preferujú rovnaké kategórie lodí, ako napríklad Rakúšania,“ dodáva.