Maximálna povolená hmotnosť monopostov je 798 kilogramov a s výnimkou talianskej Alfy Romeo C42 sú všetky ostatné stroje nad limitom.
Ani 798 kilogramov však nestačí. Aj keď je to v dejinách F1 rekord a všetci sa sťažujú na to, že súčasné monoposty sú skrátka príliš ťažké, váhový limit je dosiaľ najväčším problémom stajní. Pri odľahčovaní monopostov dokonca jednotlivé tímy volia extrémne riešenia.
Stajne totiž začali odstraňovať nadbytočný lak, ktorý dokopy váži šesť kilogramov. "V ére rozpočtového stropu je "zhadzovanie" náročné. Každý gram sa v zákrutách zíde, vrátane lakovania,“ vysvetlil nemecký automobilový denník Auto Motor und Sport (AMuS). Na úvodnej Veľkej cene sezóny v Bahrajne odštartovali všetky tímy okrem Alfy Romeo sezónu s nadváhou. "Red Bull a Mercedes sú vraj 15 kíl nad limitom, Ferrari 10 kilogramov, McLaren či Haas asi 5 kíl,“ píše AMuS.
"Odľahčenie monopostu sa vám nepodarí zo dňa na deň. Treba na to ísť postupne, krok za krokom. Dostať sa pod limit nám chvíľu potrvá,“ povedal poradca Red Bullu Helmut Marko. K odstráneniu laku zo svojich áut pristúpili v Aston Martine a tiež aj v McLarene. Ten zotrel oranžovú farbu z airboxu, ktorú mal monopost MCL36 pri prezentácii. "Monoposty neboli nikdy také holé ako teraz. Nikdy nebola natretá taká malá plocha. Veď predsa 'holý' karbón váži menej,“ dodáva AMuS.
Ferrari, Alfa Romeo a Aston Martin majú čierne zadné krídla. Nápisy sponzorov sú nalepené priamo na karbónovú štruktúru. Podobný krok urobil aj majstrovský Mercedes, ktorý nahradil čierne prvky predného krídla karbónom, farba zmizla aj z bočnej strany toho zadného.
Tretie podujatie novej sezóny hostí Austrália na okruhu v Melbourne. Preteky sú na programe v nedeľu 10. apríla.