O stanovisko sme požiadali aj Biskupský úrad v Nitre, pod ktorý diecéza patrí. „Metodika a didaktika vyučovania náboženskej výchovy vo verejných školách a v školských zariadeniach sa realizuje v zmysle platnej školskej legislatívy a ostatných právnych noriem súvisiacich s činnosťou cirkví a náboženských spoločností registrovaných v SR. Z tohto pohľadu a v zmysle spomenutých právnych noriem a predpisov bol v danom prípade spôsob vyučovania náboženskej výchovy relevantný. Pedagóg prednášal v súlade s učením katolíckej cirkvi,“ uviedol hovorca biskupstva Tibor Ujlacký.
Ohrozujú psychické zdravie a vývin!
Andrej Kuruc, psychológ, Inporadňa, Iniciatíva Inakosť
- Uvedené vyjadrenia z prednášky sú neadekvátne, zraňujúce a ubližujúce mladým LGBTI ľuďom a sú ohrozením ich psychického zdravia a zdravého vývinu, keďže v nich vzbudzujú pocity menejcennosti, hanby a viny, ktoré majú negatívne dôsledky na ich prežívanie. Pravda je, že niekoľko dekád výskumu a klinických overení viedlo všetky relevantné medicínske, psychologické a psychiatrické organizácie ku konštatovaniu, že homosexuálna príťažlivosť, správanie a orientácia sú normálne a pozitívne varianty ľudského prežívania, sexuality a identity, nejde o mentálnu ani vývinovú poruchu, ani o výsledok narušených vzťahov. Byť gejom, lesbou alebo bisexuálom/bisexuálkou nie je také bežné, ako byť heterosexuálom, ale považuje sa to za normálne, za variáciu sexuality a vedia vytvárať plnohodnotné láskyplné vzťahy. Naopak, takéto prednášky môžu u ostatných spolužiakov a spolužiačok podporovať predsudky voči nim.