Obe strany sa zhodli, že nerady cestujú v tichosti. Ako vodiči, tak aj pasažieri sa radi počas jazdy rozprávajú, potvrdilo to takmer 9 z 10 opýtaných. Taxikári vedia odhadnúť, kedy je pasažier naladený na rozhovor, preto väčšinou vedú rozhovory často, ale nie je tomu tak vždy. "Iba necelé 3 % partnerských vodičov Bolt sa so svojimi pasažiermi skoro vôbec nezhovára, kým až 65 % z nich nadväzuje rozhovor počas každej jazdy," informuje v tlačovej správe Lucia Chovanová, Senior PR Consultant spoločnosti.
Polovici vodičov je jedno, o čom sa so svojimi pasažiermi rozprávajú, len nech nestojí reč. Pasažieri však jednoznačne uprednostňujú ľahšie témy, potvrdilo to 42 % z nich. Dlhším diskusiám o súkromí či vážnych témach sa nebráni 8 % pasažierov a 13 % vodičov. Patria medzi ne témy, na ktoré mávajú ľudia silný názor, napríklad politika, pandémia či sociálna problematika.
O športe či kultúre si rada „pokecá“ štvrtina opýtaných. Príjemný zážitok viažuci sa práve k športu má aj jeden z partnerských vodičov: „Viezol som chlapca z hokejového štadióna a pýtal som sa, aký bol zápas, mysliac si, že ide o fanúšika. Vysvitlo, že to bol hráč a dokonca draftovaný do NHL. O pár dní som ho videl hrať naživo a bol naozaj výborný.“
Možno aj vďaka obdobiu pretrvávajúcej pandémie obe strany potvrdili, že preferujú, keď si cestujúci sadne na zadné sedadlá. "Takmer pätina pasažierov sa však rada usadí aj vpredu, kým pasažiera po svojom boku privíta každý desiaty taxikár. Vyše tretina z nich má vo svojich autách aj autosedačku alebo podsedák," poznamenala Chovanová.
Vodiči sa stretli už aj s kurióznymi cestujúcimi, ako napríklad vodič, ktorý dostal v objednávke poznámku o domácom zvierati. „Myslel som si, že nastúpi psík alebo trebárs zajac. No keď som uvidel staršieho farmára s kozou, nebolo mi všetko jedno. Cesta bola napokon bezproblémová, deduško mi dokonca daroval kozie mlieko,“ spomína.
V Bolte sa pýtali aj samotných používateľov aplikácie, aké sú ich najpríjemnejšie zážitky z jazdy taxíkom. „Väčšinou si zákazníci pochvaľujú profesionalitu, slušnosť a úctivosť. To by mala byť samozrejmosť a na tom si aj zakladáme,“ hovorí Eduard Suchánek, country manager platformy Bolt pre Slovensko a pridáva pár pikošiek: „Jeden zákazník stratil v taxíku peňaženku a po pár dňoch ju dostal nedotknutú naspäť. Bol veľmi rád, lebo v nej mal všetky svoje doklady. Na svoju voňavú cestu vo vianočne vyzdobenom aute rád spomína ďalší používateľ našej aplikácie, ktorý na toho istého „vianočného“ vodiča natrafil dokonca dva roky po sebe. Jazdu si vychutnal v aute s vianočnými dekoráciami a koledami.“