Máte zaujímavý tip, záľubu alebo fotky, o ktoré sa s nami chcete podeliť? Neváhajte a pošlite nám ich na tip@novycas.sk alebo na WhatsApp na číslo 0918 620 001!
Dnes už dôchodca začal so stavbou Eiffelovky ešte počas základnej vojenskej služby v Česku. „Slúžil som v Uherskom Hradišti. Tam bolo tradíciou, že vojaci tvorili rozličné makety. Ani neviem prečo, ale ja som sa pustil do Eiffelovky. Počas vojenčiny som ju však nestihol dokončiť, takže som model rozobral na časti a poslal ho prostredníctvom kamarátov domov,“ vysvetlil východniar, ktorý bol na vojne šoférom.
Po návrate do dediny neďaleko Prešova prevážili iné záujmy a Eiffelovka stála najskôr v byte a potom na povale. „Vrátil som sa k tomu v roku 2019. A bola to poriadna zaberačka, dať veži znova estetický vzhľad. Podpísali sa na nej teplo, vlhkosť, v zime chlad. Najhoršie však bolo, že na ňu za tie roky nasadal prach. Trvalo dlhé týždne, kým sa mi ju podarilo vyčistiť. Po dokončení som vežu namoril fermežou a na záver nalakoval,“ vysvetlil vyučený klampiar, ktorý polovicu profesijného života strávil ako šofér.
Zmenšeninu dominanty Paríža vysokú 2,19 m, širokú 0,6 m a vážiaciu 3,5 kg na záver vyzdobil svetielkami a umiestnil ju na motor z mikrovlnky, takže sa otáča raz do jednej strany a vzápätí do druhej. Eiffelovka má dokonca na prvom poschodí aj reštauráciu so slnečníkmi. Koľko špajlí použil, nezrátal, ale sú ich tisíce. V Paríži pri origináli veže nikdy nebol a ani sa nechystá, lebo nerád cestuje. Muž z Prešova už zhotovil aj model švagrovho domu v českom Vlašime.
Veža v číslach
Výška: 2,19 m
Šírka: 0,6 m
Hmotnosť: 3,5 kg
Čas: 50 rokov