Po oznámení indonézskej vlády ceny alternatívnych olejov prudko vzrástli. Napríklad cena sójového oleja, ktorý je po palmovom druhým najpoužívanejším, vzrástla o 4,5 % na nový rekord.
Palmový olej používa vo svojich produktoch veľký počet výrobcov potravín a spotrebného tovaru, pričom medzi najväčších kupcov komodity patria Nestlé, Unilever a Procter & Gamble. Mondelez International, výrobca sušienok Oreo, informoval, že na celosvetovej spotrebe palmového oleja sa podieľa 0,5 %.
So zákazom vývozu či zvýšením vývozných ciel experimentovali po prudkom zvýšení cien aj iné krajiny, medzi nimi napríklad Argentína. Tá nakrátko zakázala vývoz sójového oleja a sójovej múčky, neskôr zvýšila vývozné clá z 31 % na 33 %. Podľa amerického ministerstva poľnohospodárstva by však medzinárodné spoločenstvo malo v tejto situácii skôr spolupracovať, než sa uchyľovať k zákazom exportu.
Svetové trhy s jedlými olejmi zasiahla tento rok invázia Ruska na Ukrajinu, ktorá ochromila dodávky slnečnicového oleja z čiernomorského regiónu. Práve export z čiernomorských prístavov zabezpečuje až 76 % z celkových dodávok slnečnicového oleja na svetové trhy.