Firma totiž zákazníkov dlhodobo nepravdivo varovala, že budú musieť pravdepodobne uhradiť storno poplatok. Okrem toho nadhodnocovala odhady cien porovnateľných taxislužieb.
Firma Uber priznala, že porušila austrálsky zákon na ochranu spotrebiteľov nepravdivými alebo zavádzajúcimi tvrdeniami vo svojej aplikácii, uviedla vo vyhlásení Austrálska komisia pre ochranu hospodárskej súťaže a spotrebiteľov.
Prinajmenšom od decembra 2017 do septembra 2021 dostali viac ako dva milióny zákazníkov v Austrálii, ktorí chceli zrušiť zavolanie taxislužby Uberu do piatich minút od objednávky, upozornenie: „Pravdepodobne vám bude účtovaný malý poplatok, pretože vodič je už na ceste“.
„Uber priznáva, že niekoľko rokov zavádzal austrálskych zákazníkov a mohol spôsobiť, že niektorí z nich sa rozhodli nerušiť svoju jazdu po tom, ako dostali upozornenie,“ konštatovala predsedníčka komisie Gina Cass-Gottliebová. Firma Uber sa vyjadrila, že s komisiou spolupracuje a urobila na svojej platforme zmeny. Uber a komisia sa dohodli, že požiadajú austrálsky federálny súd, aby firme uložil pokutu v sume 26 miliónov austrálskych dolárov.