Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Vyhrajte ovocie a zeleninu pre deti v Čerstvých hlavičkách

Vyhrajte ovocie a zeleninu pre deti v Čerstvých hlavičkách

Zdroj: Kaufland

Reklama

V štvrtom ročníku projektu spoločnosti Kaufland po prvýkrát súťažia okrem škôl aj škôlky.

Podľa odborníkov by sme mali zjesť päť porcií ovocia a zeleniny denne. Poriadnu dávku vitamínov potrebujú pre svoj správny rozvoj a vývin najmä deti. Ak im chcete pomôcť získať zdravú desiatu v škole alebo škôlke, nezabudnite sa zapojiť do súťaže na www.cerstvehlavicky.sk. Tento rok sa do projektu Čerstvé hlavičky prihlásilo 278 základných a 385 materských škôl.

Ovocie a zelenina ako dôležitá súčasť jedálnička

Vo výžive detí majú ovocie a zelenina svoje nezastupiteľné miesto vďaka vysokému obsahu vitamínov, minerálnych látok, vlákniny a ďalších dôležitých zložiek, ktoré pozitívne pôsobia na telesnú a duševnú kondíciu, posilňujú imunitný systém a sú výborným zdrojom energie.

„Je vedecky dokázané, že nedostatočná výživa má vplyv na študijné výsledky detí. Pri nepravidelnom stravovaní sú deti hladné a nervózne, čo sa u nich môže prejaviť ako nesústredenosť, slabá pamäť alebo únava“, vysvetľuje Anetta Vaculíková, riaditeľka programu Skutočne zdravá škola a dodáva: „Vyvážená desiata, v ktorej by nemala chýbať zelenina alebo ovocie, pomôže školákom i škôlkarom prekonať obdobie medzi raňajkami a obedom, kedy musia podávať najväčší mentálny výkon“.

Čerstvé hlavičky opäť prinášajú zdravú desiatu pre školy a škôlky

Spoločnosť Kaufland dlhodobo vníma nedostatočnú konzumáciu ovocia a zeleniny u detí ako spoločenský problém, aj preto vznikol projekt Čerstvé hlavičky. Okrem spoločného objavovania nových druhov ovocia a zeleniny so sebou prináša možnosť vzdelávania detí ohľadne zdravej a pestrej stravy.

Aby sa ovocie a zelenina stali pevnou súčasťou jedálnička detí a mladistvých, treba s budovaním zdravých stravovacích návykov začať už od najútlejšieho veku. „Výživa je formou vzdelania a nemala by sa brať na ľahkú váhu, keďže ovplyvňuje celý náš život. Aj tí najmenší by mali vedieť, odkiaľ jedlo pochádza, ako sa pestuje a ako ovplyvňuje naše zdravie, s čím im môžu pomôcť rodičia, ale aj učitelia v škôlkach či na školách“, upozorňuje A. Vaculíková.

Súťaž sa práve začína

O výhru plnú vitamínov tento rok po prvýkrát zabojujú aj materské školy. „Veríme, že pre deti je zdravá a pestrá strava mimoriadne dôležitá, aby sa im v procese vzdelávania darilo. Naši škôlkari môžu aj touto cestou spoznať čo najviac druhov ovocia a zeleniny a naučiť sa podeliť sa o nich s kamarátmi,“ vysvetľuje riaditeľka súťažiacej škôlky v Bratislave.

Kaufland prostredníctvom svojich 72 predajní podporí zdravé stravovanie vo víťazných školách a škôlkach po celom Slovensku. Víťazné zariadenia dostanú počas školského roka 2022/23 od svojej partnerskej predajne nádielku čerstvého ovocia alebo zeleniny každý týždeň.

Hlasovať môžete každý deň

Podporte vašu školu alebo škôlku a zapojte sa do súťaže na www.cerstvehlavicky.sk. Hlasovanie trvá od 28. apríla do 1. júna 2022, pričom svoj hlas môžete odovzdať každý deň, a to pre školu aj škôlku. Stačí sa len zaregistrovať.

„Snažíme sa motivovať všetkých rodičov, pedagógov, priateľov i priaznivcov našej materskej školy, aby hlasovali každý deň a pomohli nám rozvíjať záujem detí o čerstvé ovocie a zeleninu prirodzenou a hravou formou“, hovorí riaditeľka materskej školy z okolia Košíc, ktorá sa prihlásila do projektu Čerstvé hlavičky.

Spomedzi všetkých zaregistrovaných výchovných zariadení bude na základe hlasovania určená pre každú predajňu Kaufland jedna víťazná škôlka a škola. Priebežné poradie môžete sledovať na stránke www.cerstvehlavicky.sk, kde budú začiatkom júna zverejnené aj finálne výsledky.

„Čerstvé hlavičky sú naším dlhodobo úspešným projektom v oblasti zdravej výživy, ktorým chceme do slovenských škôl - a po novom aj škôlok - dostať viac kvalitného ovocia a zeleniny a pozitívne vplývať na stravovacie návyky detí,“ hovorí Samuel Machajdík, hovorca spoločnosti Kaufland a dodáva: “Naším cieľom je, aby deti jedli čerstvé ovocie a zeleninu s chuťou, a to čo najčastejšie“.

Autor: Pr článok

PR článok

Vyberáme pre Vás niečo viac

Súvisiace