Tie atakujú úroveň 1,80 € za liter nafty či benzínu a výrazne predražujú nielen samotné cestovanie, ale odrážajú sa aj na konečných cenách mnohých výrobkov. Situáciu zhoršuje Putinova vojna na Ukrajine, ktorá sa nekončí, a tak je otázne, kam až sa tieto ceny môžu dostať. Aké možnosti zo strany vlády sú v hre?
Vodiči, ktorí tankujú na slovenských čerpacích staniciach, každým dňom tŕpnu, ako vysoko sa ceny na stojanoch vyšplhajú. Do nevídaných výšok sa hodnoty benzínu a nafty dostali po začiatku Putinovej invázie na Ukrajinu. Zdá sa, že v aktuálnej situácii už bude reagovať aj vláda. Náznaky sa objavujú od minulého týždňa, keď ich otvoril minister financií Igor Matovič.
„Pred dvoma týždňami som rokoval priamo s podpredsedom vlády Maďarska, s pánom Péterom Szijjártóom, kde som ho požiadal o intervenciu v MOL, ktorý vlastní slovenský Slovnaft. Na základe toho som mal stretnutie s pánom Világim, ktorý teda, povedzme, šéfuje Slovnaftu a kde rokujem o tom, že nechceme, aby si Slovnaft užíval lacnú ruskú ropu,“ skonštatoval Matovič s tým, že má predrokovanú zásadnú dohodu, ktorá bude výhodná pre ľudí na Slovensku. Zatiaľ neprezradil nič viac.
Matovič vs. Sulík
Slovnaft mu kontroval vyhlásením, že Oskar Világi Matovičovi len vysvetľoval, aká je súčasná cenotvorba pohonných hmôt. Vzhľadom na to, že matka Slovnaftu nakupuje lacnú ruskú ropu, tak oproti iným krajinám už na slovenských pumpách vraj vidíme zľavu 15 až 20 centov. Keby nebola, tak by sme sa mali prehupnúť cez 2 € za liter. Bez dane máme podľa Slovnaftu pohonné hmoty medzi najlacnejšími v EÚ. Sulík vraj netuší, aké má Matovič plány.