Ukazuje sa, že Slováci by mali podporiť domáci cestovný ruch aj počas tohto leta. Podľa prieskumu agentúry MNForce viac ako polovica, 58 % opýtaných preferuje dovolenku na Slovensku, do zahraničia sa chystá vycestovať len približne štvrtina, 25 % respondentov. Medzi preferované aktivity počas letnej dovolenky opýtaní zaradili najčastejšie oddych pri vode (23 %) a výlety do okolia, spoznávanie atrakcií a pamätihodností (22 %).
"Slovensko má veľkú výhodu v tom, že ponúka širokú paletu ako tráviť svoj voľný čas. Na malom území, bez dlhého cestovania sa dá nájsť takmer všetko od prírodných skvostov, historických pamiatok, bohatej ľudovej kultúry a folklóru až po zábavu v rušných uličkách miest. V lete k tomu ešte patrí športové a rekreačné vyžitie na jazerách, či v akvaparkoch. To všetko sú samé plusy, na ktoré radi lákame turistov doma aj v zahraničí,” dodáva Václav Mika.
SLOVAKIA TRAVEL v týchto týždňoch finalizuje prípravu kampane na budovanie značky Slovenska ako dovolenkovej destinácie doma a v zahraničí. Kampaň sa opiera o dátové analýzy pričom zohľadňuje špecifiká jednotlivých trhov.