Komisia upozornila, že na ukrajinskej strane, na hraniciach medzi Ukrajinou a krajinami EÚ, čakajú tisíce vagónov a nákladných áut na vybavenie, pričom priemerný čas čakania je pre vagóny 16 dní a na niektorých hraničných priechodoch to môže byť až 30 dní. Ďalšie obilie pripravené na vývoz je uskladnené v ukrajinských silách.
Jedným z problémov je odlišná šírka rozchodu železničných koľají. Ukrajinské vagóny nie sú kompatibilné s väčšinou železničných sietí v EÚ, preto sa väčšina tovaru musí preložiť na nákladné autá alebo vagóny, ktoré vyhovujú koľajniciam v EÚ.
Komisia chce odstrániť tieto prekážky a vytvoriť koridory solidarity. V krátkodobom horizonte spoločne s členskými štátmi a zainteresovanými stranami chce zaviesť viaceré opatrenia: doplnenie nákladných železničných vagónov, plavidiel a nákladných áut; zvýšenie kapacity dopravných sietí a terminálov na prekládky; vyššia flexibilita colných operácií a inšpekcií a zaistenie možností na dočasné uskladnenie ukrajinského tovaru určeného na vývoz na území EÚ.
Exekutíva EÚ v tejto súvislosti vyzvala členské krajiny, aby bezodkladne sprístupnili ďalšie vozidlá, ktoré pomôžu pri prevoze ukrajinskej úrody. Komisia zriadi logistickú platformu na vytváranie kontaktov a požiada členské štáty, aby určili osobitné kontaktné miesta pre koridory solidarity. Preprava ukrajinských poľnohospodárskych výrobkov by mala byť uprednostnená, čo si vyžaduje vytvoriť nové železničné prevádzkové intervaly.