Klientom následne tvrdia, že pošta mu má vyplatiť väčší obnos peňazí od viacerých spoločností, napríklad od spoločnosti CCS expert. Podvodníci sa odvolávajú na vyhlášku, podľa ktorej u seba môžu držať hotovosť najviac päť dní, no klienta vyzývajú k zaplateniu poistného. Cieľom podvodníkov je získať údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité. Informovala o tom hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková v tlačovej správe.
„Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 30 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré sa tvária ako od pošty. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky, na zaplatenie colných poplatkov, možnosť vyhrať v súťaži hodnotné ceny či zapojiť sa do prieskumu a vyhrať finančnú hotovosť.
Meno pošty je zneužívané aj pri kúpe rozličného tovaru cez inzertné portály, pričom podvodníci sa snažia získať údaje z platobných kariet inzerujúcich občanov," uviedla Dorčáková s tým, že predajcu najskôr kontaktujú cez aplikáciu, ponúknu mu vytvorenie objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť peniaze preposlané.
Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada úhradu poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo iných správ, ani za colné konanie či DPH, ani nesprostredkúva žiadne platby. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBOXe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty, ktoré hradí klient pri prevzatí zásielky.
„Podozrivé telefonáty, správy či pochybná adresa phishingových e-mailov, v ktorých žiadajú o bezpečnostné údaje z platobných kariet, jasne napovedajú, že ide o podvod. V prípade, že klienti na tieto podvodné emaily už zareagovali a bola im spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní," uzavrela Dorčáková.