Odborníci zo železníc tento nápad prijali a odvčera je táto služba realitou. Verí, že to vodiči ocenia. Členovia kapely No Name cestujú pravidelne vo vlakoch z Košíc do Prahy a využívajú služby autovlaku. Igor Timko ako študent Ekonomickej univerzity v Košiciach prišiel v roku 2012 s návrhom na zvýšenie limitu prepravovaných áut až do výšky 200 centimetrov namiesto pôvodných 155.
Funguje to od leta 2012. Speváka úspech inšpiroval a navrhol železniciam autovlakom spojiť východ a západ Slovenska. „Máme na Slovensku zaujímavý koridor Humenné - Bratislava. Víziu o autovlaku som prezentoval tento rok v júli a od 15. decembra sa spustil prvý nočný vnútroštátny autovlak, čo je fantastické a verím, že to mnohí vodiči ocenia,“ povedal s radosťou Igor Timko.
Novinku, ktorá ľuďom zabezpečí pohodlnejšie cestovanie a lepšie využitie času, oceňuje aj generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko Pavol Gábor. „Vo vyspelej Európe sú metropoly krajín často spájané takouto službou,“ konštatoval P. Gábor. Zatiaľ sú autovozne pripájané k nočnému rýchliku Zemplín.
Ako funguje autovlak
Cena za prepravu autovlakom sa začína pri sume 50 € za auto a vodiča jedným smerom. Príplatok za lôžko na spanie je 8 € na osobu. S vodičom môžu cestovať naraz až štyria ďalší spolucestujúci. Zakúpenie spiatočného lístka je spojené s ďalšou zľavou. Auto je potrebné pristaviť na nakládku dve hodiny pred odchodom vlaku.