"O naše riešenie vidíme na českom a slovenskom trhu veľký záujem. Priama skúsenosť s vodíkovým vlakom dá odpovede na zostávajúce otázky našich miestnych zainteresovaných strán vrátane regionálnych prevádzkovateľov, dopravných orgánov, vládnych činiteľov s rozhodovacou právomocou, odborníkov z daného odvetvia a cestujúcich," povedal Dan Kurucz, výkonný riaditeľ Alstom v Českej republike a na Slovensku.
Minister hospodárstva Richard Sulík (SaS) potvrdil záujem o spoluprácu. "Verím, že v dohľadnej dobe, do konca tohto volebného obdobia, bude vodíkový vlak premávať na trati Nové Zámky – Prievidza," povedal.
Pripomenul, že v minulom roku vláda schválila národnú vodíkovú stratégiu, kde stanovila rámec aktivít, ktoré bude podporovať. "Čoskoro bude do medzirezortného pripomienkového konania a potom aj na vládu predložený akčný plán so spísanými konkrétnymi aktivitami, ktoré už rozbiehame a ktoré chceme dotiahnuť do úspešného konca. Vodíkový vlak je medzi týmito aktivitami," skonštatoval Sulík.
Počas dvoch dní na Slovensku prejde vlak Coradia iLint trasu z Prievidze cez Topoľčany, Nitru, Nové Zámky, Komárno, Dunajskú Stredu, Bratislavu až do Devínskej Novej Vsi. Vodíkový vlak sa okrem Slovenska predstaví aj v Českej republike, pričom v oboch krajinách prejde spolu 1202 kilometrov a ťahaný lokomotívou ďalších 1184 kilometrov. Cestujúci si ho tak budú mať možnosť vyskúšať na 2386 kilometroch železničnej trate.