Výrazne tak prekonal doterajší rekord najdrahšieho auta. Ten držalo Ferrari 250 GTO, ktoré sa pred štyrmi rokmi vydražilo za 46 miliónov eur.
V roku 1955 automobilka Mercedes-Benz postavila otvorený špeciál W 196 S, ktorý dominoval na pretekoch Grand Prix. Ako jeho ďalší vývoj vznikli dve autá pôvodne zamýšľané pre vytrvalostné preteky. Tie mali uzavretý kokpit a pripomínali slávny cestný voz 300 SL Gullwing. Vnútri však mali len strohé vybavenie. Na preteky sa nikdy nedostali a napokon ich ako svoje služobné autá využíval konštruktér Rudolf Uhlenhaut. Hovorí sa, že 220 km dlhú cestu zo Stuttgartu do Mníchova prešiel za hodinu. Jedno volal modré a druhé červené, podľa farby ich interiéru.
Autá boli vystavené v Múzeu Mercedes-Benz v Stuttgarte. Britský expert na veterány Simon Kidston firmu rok a pol presviedčal, aby jedno dali do dražby. Aukcia napokon prebehla na pozvánky a kupec ostáva v anonymite. V múzeu tak už bude len jeden kus 300 SLR. Výťažok z predaja venujú fondu na vzdelávanie mladých ľudí.