Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI. Zber dát sa uskutočnil od 13. septembra do 12. decembra 2021 a od 3. januára do 27. marca 2022 na vzorke 4148 respondentov. TASR o tom informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 28 percent opýtaných - pri metodike "čítal som posledné vydanie". Za posledných 14 dní denníky čítalo 57 percent opýtaných. Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 13 percentami. Nasledujú denníky Plus jeden deň (šesť percent), Pravda a Sme (po päť percent). Denník Šport má štvorpercentný podiel, Denník N a Hospodárske noviny dosiahli tri percentá.
Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 28 percent opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (päť percent). Štvorpercentnú čítanosť majú týždenníky Život a Báječná žena. O jedno percento menej obyvateľov SR číta Nový Čas Nedeľa, Nový Čas pre ženy, Eurotelevíziu a Slovenku.
Čítanosť pri dvojtýždenníkoch predstavuje 14 percent vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV max (šesť percent). Nasleduje Relax so štyrmi percentami, Tele plus má o percento menšiu čítanosť.
Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 44 percent. Najviac (päť percent) mali časopisy Emma a Zdravie. Štvorpercentnú čítanosť mal Záhradkár, Nový Čas krížovky a Evita Magazín. Tri percentá dosiahli mesačníky Eva a Urob si sám.
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavovala 53 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 17 percentami, nasleduje Rádio Slovensko (15 percent), Fun rádio (desať percent). Rádio Europa 2 a Rádio Vlna dosiahli sedem percent. Rádio Melody (predtým Rádio Jemné) malo počúvanosť na úrovni šiestich percent. Siedmou najpočúvanejšou stanicou bolo Rádio Regina (päť percent).
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval posledný týždeň" dosiahla hodnotu 94 percent. Prvé miesto obsadilo opäť Rádio Expres (39 percent), nasleduje Rádio Slovensko (27 percent) a Fun rádio (26 percent). Dvadsať percent počúvalo až raz týždenne Rádio Vlna, 19 percent Rádio Europa 2 a 15 percent Rádio Melody. Sedmičku uzatvára Rádio Regina s deviatimi percentami.
Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 69 percent, čo predstavuje viac ako tri milióny divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 35 percentami, druhá TV Joj zaznamenala 27 percent a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS dosiahla 24-percentnú sledovanosť. Rovnaké poradie predstavuje aj trhový podiel, TV Markíza (28 percent), TV Joj (18 percent), Jednotka RTVS (15 percent).