Obyvatelia ako príklad uvádzajú neďalekú Viedeň, ktorá je dobrým príkladom toho, že v Starom meste je značne obmedzená tranzitná automobilová doprava, čo má pozitívny vplyv na kvalitu života v historickej časti mesta.
Na dané územie bol vypracovaný participatívny socio-ekonomický audit, ale aj rôzne ďalšie iniciatívy obyvateľov a firiem, ktoré v danej lokalite bývajú či podnikajú s cieľom poukázať na to, že Miczkiewiczova ulica má potenciál kultúrneho a spoločenského rozvoja. Tento je však možný len za predpokladu, že ulica nebude dopravnou tepnou Starého mesta, ale bude mať charakter ulice s obmedzenou cestnou premávkou.
Obyvatelia sa plánujú v tejto súvislosti obrátiť aj na Magistrát Hlavného mesta a ten sa bude musieť zaoberať výsledkami petície, ktorou sa mobilizujú obyvatelia a majitelia prevádzok Mickiewiczovej ulice.