CV90 sú overené
Zdá sa však, že ministerstvo na základe porovnania favorizuje napokon švédske vozidlá. „Zhrnutím všetkých dostupných podkladov sa švédska ponuka s vozidlami CV9030 a CV9035 od výrobcu BAE Hägglunds AB javí ako ponuka, ktorá v najväčšej miere spĺňa požiadavky Ozbrojených síl na pásové bojové obrnené vozidlo. Vozidlo spĺňa všetky požadované technické parametre,“ uviedlo ministerstvo obrany v Štúdii realizovateľnosti.
Švédi ponúkali na výber verzie s kanónom kalibru 30 mm alebo 35 mm. Podľa hodnotiacej komisie je 35 mm kanón o tretinu účinnejší a cenový rozdiel je minimálny. Celkovo ponúkli Švédi najlepšiu cenu – 1,689 miliardy eur. Španielsko chcelo za ASCOD 1,725 miliardy a Maďari pýtali za Lynx najviac, až 1,854 miliardy eur. Hoci sa dnes Švédi javia ako víťazi, posledné slovo bude mať vláda.
V prospech CV90 hovorí to, že ich vozidlo je dobre overené, transportérov CV90 vyrobili viac ako 1 300. Okrem Švédska ich používa aj Nórsko, Fínsko, Švajčiarsko, Dánsko, Holandsko a Estónsko. Použité boli napríklad v Afganistane a africkej Libérii. Švédsko by navyše, zvlášť po vstupe do NATO, bolo spoľahlivejším partnerom Slovenska ako Maďarsko s vládou Viktora Orbána, cez ktorú by mali prísť nemecké transportéry.
Čo sa ponúkalo
Maďarsko - Lynx
Toto vozidlo vyvinula nemecká zbrojovka Rheinmetall, v Maďarsku sa vyrába v licencii.
Švédsko - CV90
Švédske pásové bojové vozidlá, ktoré sú v službe od polovice 90. rokov.
Španielsko - ASCOD
Vozidlá boli vyvinuté ako spoločný rakúsko-španielsky projekt, v súčasnosti patria pod americký koncern General Dynamics European Land Systems.
Poľsko - Borsuk (Jazvec)
Toto vozidlo ešte len vyvíjajú.