Federálna obchodná komisia (FTC) a ministerstvo spravodlivosti uviedli, že Twitter porušil dohodu, ktorú uzavrel s regulátormi. Twitter sa zaviazal, že nebude inzerentom poskytovať osobné údaje, ako sú telefónne čísla a e-mailové adresy. Twitter získava väčšinu svojich tržieb z reklamy na svojej platforme, ktorá umožňuje používateľom zverejňovať správy, čiže tweety, s dĺžkou 280 znakov.
Podľa sťažnosti, ktorú podalo ministerstvo spravodlivosti v mene FTC, začal Twitter v roku 2013 požadovať od užívateľov, aby mu poskytli telefónne číslo alebo adresu, aby lepšie zabezpečil ich účty. Internetové firmy zvyknú používať e-maily alebo telefóny pre zabudnuté heslá alebo na odblokovanie zablokovaných profilov. Twitter ale nakoniec tieto údaje použil na zacielenie reklamy na užívateľa. Kontaktné údaje zhromaždené na iné účely tak boli zneužité a podporili hlavný zdroj tržieb firmy.
Od mája 2013 do septembra 2019 zdieľalo so spoločnosťou Twitter svoje telefónne čísla alebo e-mailové adresy viac ako 140 miliónov užívateľov. Okrem pokuty musí teraz Twitter tiež nechať vykonať audit ochrany údajov odborníkmi menovanými FTC a ponúknuť bezpečný prihlasovací proces, ktorý funguje aj bez telefónneho čísla.
Pokuta pre Twitter je však výrazne nižšia ako pre Facebook v roku 2019, ktorý americké úrady tiež obvinili z porušenia predchádzajúcich záväzkov v oblasti ochrany osobných údajov. Facebook zaplatil päť miliárd dolárov a súhlasil s prísnejším dohľadom nad ochranou údajov, upozornila agentúra DPA.
(1 EUR = 1,0697 USD)