Ak plánujete dovolenkovať v zahraničí, musíte sa pripraviť na to, že za cestu autom či lietadlom si v prípade rodinnej dovolenky priplatíte aj viac ako 200 eur oproti minulému roku. Niektoré cestovky už začali klientom posielať aj žiadosť o zaplatenie palivového príplatku. Môžu tak urobiť, aj ak ste už uhradili celú sumu za dovolenku?!
Do redakcie sa nám ozvalo viacero klientov, ktorí zostali nemilo zaskočení tým, že od nich cestovky žiadajú doplatky. Jedným z nich je aj Martin, ktorý má zakúpený už viac ako mesiac zájazd do Turecka a teraz mu prišla výzva na doplatok. „Ide síce o 110 eur pre dve osoby, ale aj tak sme s niečím podobným nepočítali, nezostávalo nám však nič iné, len požadovanú sumu doplatiť,“ napísal. Cestovná kancelária sa v liste bráni tým, že v predchádzajúcich mesiacoch sme boli svedkami nárastu inflácie.
„V extrémnej miere prišlo k nárastu cien pohonných látok, ktoré priamo ovplyvňujú nárast dopravných nákladov oproti kalkulovaným a známym cenám v čase vydania katalógu a cenníka,“ uviedli vo vysvetlení s tým, že doplatok zákazníka pokryje aj tak len 50 až 60 % zvýšených nákladov. Rovnako dopadla aj ďalšia čitateľka. „Za zájazd na Sicíliu sme museli doplatiť 70 eur za 2 osoby,“ posťažovala si Bratislavčanka.
Storno alebo doplatok
Podľa cestovných kancelárií je možné zvyšovať cenu za zájazd aj v prípade, že už máte zájazd zaplatený napríklad od januára. „Zo zákona však CK môže zvýšiť cenu zájazdu do výšky 8 % a klient musí s takýmto zvýšením buď súhlasiť, alebo zájazd stornovať v súbehu so všeobecnými zmluvnými podmienkami CK, čiže klient platí storno poplatok,“ vysvetlil prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Roman Berkes.