Štvrtina respondentov, ktorí často platia hotovosťou skonštatovalo, že hlavným dôvodom využívania hotovosti je nedostupnosť digitálnych platieb v obchode alebo v mieste poskytovania služieb. Vyplýva to zo štúdie firmy EVO Group, ktorej partnerom bola aj spoločnosť Visa.
Až 82 % respondentov považuje digitálne platby za moderné a 77 % ich preto vníma ako zamerané na zákazníka. Na Slovensku však stále existuje priestor pre ďalší rozvoj digitálnych platieb. Na otázku, či niekedy chceli, ale nemohli platiť platobnou kartou, 39 % Slovákov uviedlo, že sa im to stalo vtedy, keď obchod platbu kartou neumožňoval.
Prieskum naznačuje, že digitálne platby nie sú možné najmä pri platbách za remeselné a stavebné služby a v prípade domácich opráv. Vyjadrilo sa tak 43 % opýtaných. Na tradičných trhoviskách nevie zaplatiť kartou 42 % respondentov. Slováci digitálne nemôžu platiť ani v kaderníctvach, u holičov, v kozmetických salónoch, u doktora, zubára či fyzioterapeuta alebo pri využívaní taxi služieb. Tento typ problémov sa na Slovensku objavuje častejšie ako v iných krajinách.
Prieskum na Slovensku taktiež potvrdil trend obľúbenosti digitálneho bankovníctva. Slováci banky kontaktujú najradšej na diaľku, 74 % respondentov využíva internetbanking každý mesiac aspoň 2-3-krát a 47 % slovenských spotrebiteľov rovnako často využíva mobilné bankovníctvo. Bankové služby vnímajú ako spôsob riadenia svojich peňazí.