Matt Gresia je odborníkom na peniaze a nakupovanie a na TikToku má viac ako 3 milióny sledovateľov. V jednom zo svojich videí poskytol k hudbe v potravinách vedecké vysvetlenie, ako informuje New York Post. Nudná hudba hrá podľa neho zámerne, aby ľudia "utratili viac peňazí“.
Môže sa zdať trochu komplikované spájať hudbu s nákupnými zvyklosťami, no Gresia má vysvetlenie. „Hudba vo výťahu je zámerne pomalšia ako tlkot ľudského srdca, vďaka čomu sa uvoľníte a spomalíte. Vďaka tomu trávite viac času v obchode a v konečnom dôsledku utratíte viac peňazí," vysvetlil odborník.
S týmto tvrdením prišla už štúdia správania spotrebiteľov z roku 1982, ktorú uskutočnil profesor marketingu Ronald E. Milliman. Štúdia zistila, že tempo hudby v obchodoch s potravinami skutočne zohráva úlohu v nákupnom tempe zákazníka, ako aj v objeme predaja. Podľa štúdie pomalá hudba spôsobuje, že sa nakupujúci neponáhľajú, čo následne vedie k tomu, že nakupujú dlhšie a viac.
Milliman zistil, že objem predaja v obchode s potravinami bol o 38 % vyšší v dňoch, keď hrali hudbu v pomalom tempe. Podstatná je aj hlasitosť hudby. Ďalšia štúdia ukázala, že hlasná hudba viedla k tomu, že nakupujúci trávili v obchode menej času. Tichá hudba mala na zákazníkov upokojujúci účinok, čo viedlo k opačnému efektu.
Keď sa nabudúce pristihnete pri prezeraní uličiek obchodu s potravinami v rytme hudby na pozadí, vedzte, že obchod myslí na vás.