Preteky v skrátení lehoty od kliknutia na tovar po jeho doručenie zákazníkovi sú možno najväčšou výzvou pre dnešných obchodníkov. Rýchlosť a spoľahlivosť dodania tovaru je základným kritériom pre zákazníkov, ktorí očakávajú, že ich tovar príde rýchlo a dostanú presne to, čo si objednali.
Predtým, ako sa zákazníci rozhodnú niečo kúpiť, chcú vedieť, či má obchodník vybraný tovar na sklade a kedy môže byť doručený. Po zadaní objednávky chcú mať kontrolu nad objednávkou, pridávať alebo odstraňovať položky a mať možnosť zmeniť adresu doručenia alebo spôsob doručenia bez toho, aby museli hodiny komunikovať s operátorom call centra.
Pandémia nám ukázala, že zákazníci majú radi rôzne možnosti doručenia tovaru, či už ide o doručovanie domov, do kancelárie, na určené výdajné miesto. Značky potrebujú v rámci svojich dodávateľských reťazcov agilnosť a flexibilitu, aby sa prispôsobili rôznorodým požiadavkám klientov. Tradičné systémy predajných miest sú často príliš neflexibilné na to, aby sa prispôsobili novým možnostiam, ktoré sú potrebné pre nové nákupy cez internet.
Jednotné obchodovanie v roku 2022 znamená mať nielen jeden pohľad na zásoby a objednávky, ale aj na zákazníkov. Minimalizácia počtu miest, kde sa spracúvajú údaje, podporovaná centralizovanou viditeľnosťou zákazníkov a zásob, je jedným z prvých krokov k systémom obchodov pripravených na budúcnosť založenú na cloude a mikroslužbách.
Jednou zo základných stratégií dodávok tovaru a jedným z nákladovo najefektívnejších trendov, ktoré maloobchodníci a dodávateľské reťazce prijímajú, je mikroslužba. Mikroslužba zahŕňa prechod od veľkých dodávateľských centier k menším, lokálnejším a pohodlnejším strediskám. Zrýchlením procesu dodávok umožňuje mikroslužba značkám rýchlo dostať tovar k svojim zákazníkom a zároveň poskytuje spotrebiteľom pohodlné zberné miesta. S týmto druhom inteligentného spôsobu dodávok môžu maloobchodníci dostať svoj tovar k spotrebiteľom rýchlejšie, lacnejšie a efektívnejšie.