3. Na konci jazdy
- V prípade, že idete na dlhšiu cestu a nebudete počas nej vystupovať von, tak si môžete nastaviť klimatizáciu aj na nižšiu teplotu, ak sa pri tom cítite pohodlnejšie. Pár desiatok kilometrov pred cieľom však začnite teplotu v aute postupne zvyšovať. A niekoľko minút pred očakávaným koncom jazdy klimatizáciu vypnite úplne. Ak by ste mali v aute nastavených 21 °C a vonku by bolo 35 °C, hrozil by vám po vystúpení z auta teplotný šok, keď by sa organizmus snažil telo náhle ochladiť. Starší ľudia, deti alebo osoby so srdcovými problémami by mohli dokonca skolabovať. A to vám za tú chvíľu chladného pohodlia určite nestojí!
Dva základné typy klímy
Väčšina novších áut už má automatickú klímu, ktorá dokáže sama reagovať na zmeny v teplote vzduchu a automaticky udržiava takú hodnotu, akú ste nastavili. Má aj nižší vplyv na spotrebu - okolo 0,2 l na 100 km. Staršie a lacnejšie autá majú ešte manuálnu klímu. Tá nereaguje na zmeny teploty, ale ide vždy na maximum toho, ako ste ju nastavili. Preto sa neodporúča nastaviť ju na maximálny výkon, ale ideálne na rozmedzí modrej a červenej stupnice. Vtedy zmiešava ľadový vzduch z klímy a horúci zvonka vo vyrovnanom pomere. Ventilátor tiež nastavujte na nižší stupeň otáčok - ideálne prvý, nanajvýš druhý. Manuálna klíma má tiež asi dvakrát vyššiu spotrebu paliva ako automatická.