Informovala o tom agentúra DPA. TikTok sa konkrétne zaviazal, že v budúcnosti bude vo videách zverejnených na platforme označovať platenú reklamu a okrem iného zavedie nástroje pre používateľov, aby nahlásili reklamu zameranú na deti, uviedla exekutíva EÚ. "Sociálne médiá musia zabezpečiť, aby spotrebitelia mohli ľahko identifikovať komerčný obsah, a to aj vtedy, keď ho propagujú influenceri," uviedol vo vyhlásení komisár EÚ pre spravodlivosť Didier Reynders.
Na Európsku komisiu sa so sťažnosťou voči TikToku ešte minulý rok obrátila Európska spotrebiteľská organizácia (BEUC), ktorá uviedla, že populárna sociálna sieť podľa nej porušuje právne predpisy EÚ týkajúce sa ochrany detí a mládeže. "TikTok nechráni deti a mládež pred skrytou reklamou či potenciálne škodlivým obsahom," uviedla BEUC vo vyhlásení vo februári 2021. TikTok tiež podľa BEUC zlyháva v poskytovaní náležitej starostlivosti týkajúcej sa ochrany detí pred nevhodným obsahom, akými sú napríklad sugestívne videá.
EK sa s čínskou firmou dohodla na nových pravidlách po vyše rok trvajúcich rokovaniach. BEUC však kritizuje fakt, že TikTok sa výslovne nezaviazal zakázať reklamu cielenú na deti. Organizácia na ochranu práv spotrebiteľov vo vyhlásení vyzvala orgány v členských štátoch EÚ, aby "dôkladne monitorovali aktivity TikToku" a prijali vnútroštátne opatrenia na presadzovanie práva, ak sociálna sieť svoje deklarované záväzky nesplní.