Jediný na Slovensku
Ide o veľkú raritu od kedysi najznámejšieho výrobcu luxusných áut. Keď majiteľ Martin (83) z Košíc opísal, ako sa k autu dostali, neskrýval úsmev. „Náš Maybach našli v USA v dezolátnom stave v stodole, ale akoby zázrakom nechýbal žiaden dôležitý diel. Následne ho priviezli do Nemecka, kde ho kompletne zrenovovali. My sme ho získali minulý týždeň. Motor je teraz v skvelom stave. Pokojne sa s ním dá jazdiť rýchlosťou 100 - 110 km/h. Podľa toho, čo viem, ide o jediný kus na Slovensku. V čase, keď sa vyrábalo, išlo o jedno z najluxusnejších áut na svete. Objavili sme ho na jednej z najväčších výstav veteránov v nemeckom Essene. Necestovali sme tam s rodinou s cieľom, že ideme kúpiť Maybach,“ prezradil Martin.
Maybach SW 38
- Motor: 3,8-liter, V6
- Výkon: 140 koní
- Max. rýchlosť: 150 km/h
- Rok výroby: 1936
- Počet vyrobených kusov celej série: 520
Zo šrotu hviezdou zrazu
Ikona z Kopřivnice sa zapísala do histórie automobilizmu zlatými písmenami a ide o zberateľmi vyhľadávaný kus. Pre Petra Holenia (50) z Košíc ide o auto snov.
„Predtým sme mali Tatraplán, ale to bol len štvorvalec, zdal sa mi byť veľmi slabý. Stále som chcel Tatru 87, ale tieto autá majú vysokú zberateľskú hodnotu a je ich málo. Nebolo ľahké sa k nej dostať. Kúpil som ju v šrotovom stave bez nápravy, interiéru a motora zo Želiezoviec. Reagoval som na inzerát, ale keď som bývalému majiteľovi zavolal, povedal mi, že som desiaty v poradí. Dalo mi veľa roboty presvedčiť ho, aby mi auto zarezervoval, lebo si zaslúži, aby zostalo na Slovensku a že už poň idem. Kompletne sme ho zrenovovali. Popri robote to zabralo rok a pol. Má strešné okno a v interiéri je kopa miesta,“ ozrejmil Peter, ktorý sa profesionálne renovuje autá.
Tatra 87
- Motor: 3-liter, V8
- Výkon: 75 koní
- Max. rýchlosť: 150 km/h
- Rok výroby: 1948
- Počet vyrobených kusov: 3 023