„V súčasnosti evidujeme občasné menšie meškania letov z dôvodu rotácie lietadiel počas dňa a zdržaniu lietadiel na jednotlivých letiskách, najmä v Dubline či vo Veľkej Británii,“ dodal Keketi. Podľa amerických médií mali letecké spoločnosti veľké oči a rezervovali si na letiskách viac časov, ako reálne dokážu obslúžiť.
Nemajú dostatok pilotov ani lietadiel, ktorých sa počas pandémie zbavovali, a tak musia niektoré rezervované termíny rušiť. Podľa serveru CNET hrajú významnú rolu aj rastúce ceny leteckého paliva – niekedy sa aerolíniám vyplatí radšej zaplatiť kompenzácie ako zacvakať za drahé palivo.
Cestovky upokojujú
Naše cestovné kancelárie upokojujú a tvrdia, že väčšinu letov organizujú charterovými spojeniami, čiže si lietadlá od leteckých spoločností na určitú dobu prenajímajú. „Doteraz sa štrajky netýkali charterových leteckých spojení a veríme, že to tak bude aj v tejto letnej sezóne. Samozrejme, ak by sa štrajky dotkli aj klientov CK, tak je pripravená vzniknutú situáciu riešiť a nájsť náhradné riešenie“, dodal šéf SACK-Y Roman Berkes s tým, že skúsenosti so štrajkom majú už z minulých rokov a doteraz do činnosti cestovných kancelárií dramaticky nezasahovali.
Právo na odškodnenie
Cestujúci má spravidla nárok na náhradný let. Ak bol let zrušený 14 dní a menej pred odletom, cestujúci má nárok aj na finančné odškodnenie od 250 € do 600 €, v závislosti od dĺžky letu, avšak len v prípade, ak je dôvodom zrušenia letu situácia zavinená dopravcom. Ak nastane situácia, ktorú nevedel dopravca ovplyvniť (napr. nepriaznivé počasie), cestujúci nemá nárok na finančné odškodnenie. Pri štrajku nemáte nárok na odškodnenie, ale na stravu a prenocovanie áno.