V Paríži nám nedali ani vodu
Dominika Nestarcová (37), Špeciálne olympiády Slovensko
Prišli sme na letisko v Paríži a tam nám hodinu pred odletom zrušili let do Viedne. Na letisku sme čakali 5 hodín, našťastie, deti to celkom dobre zvládli. Hoci nás kvôli deťom dali do priority check-in, odchádzali sme ako poslední. Neponúkli nám ani pohár vody, žiaden servis.
Odviezli nás do hotela, kde nám povedali, že prepáčte, ale nemáte večeru. Nebol problém ísť si kúpiť bagetu, ale o 10. hodine ísť niekam mimo Paríža, neviem. Mali sme odletieť 25. 6., no nakoniec sa nám podarilo odletieť 27. 6.
Neodleteli sme na Malorku
Vlado (49), grafik
- Prišli sme v sobotu na letisko do Bratislavy, mali sme letieť na Malorku, a tam nám povedali, že náš let je zrušený. Ako dôvod uviedli štrajk vo Francúzsku, dali nám o tom potvrdenie a poslali nás domov.
Ja som z Bratislavy, takže som sa otočil a išiel domov, ale bola tam aj rodina s troma malými deťmi z Česka, tí to mali oveľa horšie, lebo nikto nám nevedel povedať, nakedy sa odlet posúva. Zájazd bol kúpený cez cestovku, tak čakáme, či sa nám podarí odletieť v utorok (28. 6., pozn. red.) a otázne je aj to, či ten náš hotel bude voľný, alebo nám dajú iný. Počul som, že 400 Čechov sa nevedelo dostať zo Španielska, takže uvidíme, aká bude aj cesta späť.
Také niečo som nezažil
Oliver Andrásy (64), producent a zabávač
Letisko v Amsterdame je horšie ako zlý sen. Keby som to dnes nezažil osobne, myslel by som si, že je to zlý žart. Na bezpečnostnú kontrolu sme stáli v rade dlhom cca 1 km. Kým sme prišli na rad, trvalo to 2 hodiny 45 minút! A čo ma najviac prekvapilo, ľudia tam stáli v rade ako teľce. Nikto neprotestoval. Vraj počas covidu poprepúšťali pracovníkov a teraz nevedia nájsť nových. Už som precestoval kus sveta, ale niečo ani vzdialene podobné som nezažil nikde... Bolo to strašné!
Ľudia spali na zemi
Barbora Babitzová (26), projektová manažérka
- Mali sme odletieť z Londýna o 19.45 večer, ale keď sme prišli na gate, povedali nám, že do motora sa zasekol vták. Nikomu nedali hotel, všetky hotely boli obsadené a posledné dve izby stáli asi 1 500 eur. Spoločnosť British airways povedala, že nám uhradí tak maximálne 200 eur. Tak nás vyhnali do vstupnej haly, kde sa nedalo ani ľahnúť, ľudia ležali na podlahe, dali nám poukážku v hodnote 20 libier.
Ja som mala šťastie, že mám kamarátku v Londýne a prespala som na gauči 3 hodiny. Na druhý deň sme mali odletieť o 12. hodine, ale stále to posúvali, lebo im chýbal personál a nemal kto jazdiť v autobusoch, nemal kto odviezť batožinu, takže sme mali meškanie 22 hodín.