Informáciu priniesol portál sme.sk. Denník N doplnil, že by malo ísť o investíciu vo výške 1,2 miliardy eur. Malo by vyrábať 250-tisíc elektrických áut ročne, informoval koncern v tlačovej správe. Novinku potvrdilo aj Ministerstvo hospodárstva (MH) SR.
Výberom Slovenska ako lokality na svoj nový výrobný závod Volvo vytvára európsky výrobný trojuholník, ktorý zahŕňa závody v Gente (Belgicko) v západnej Európe a v Torslande (Švédsko) v severnej Európe.
Volvo Cars má ambíciu posunúť sa v polovici tohto desaťročia k úrovni 1,2 milióna predaných automobilov ročne. Štart výstavby košického závodu je plánovaný na rok 2023, s inštaláciami zariadení a výrobných liniek v priebehu roku 2024. Sériová výroba ďalšej generácie čisto elektrických automobilov Volvo Cars je plánovaná na rok 2026.
Závod bude v súlade s ambíciou Volvo Cars mať do roku 2025 klimaticky neutrálne výrobné procesy, využívať iba klimaticky neutrálnu energiu. Bude tiež nadizajnovaný ako najlepší príklad udržateľnej a efektívnej výroby prémiových elektrických vozidiel s optimalizovanou štruktúrou a logistickými tokmi, pričom ním Volvo Cars cieli na najvyššie globálne štandardy energie a environmentálnej efektivity.
Nový závod pri Košiciach je plánovaný na produkciu do 250-tisíc vozidiel ročne a očakáva sa, že vytvorí v regióne niekoľko tisíc pracovných miest. Lokalita zároveň umožňuje jeho ďalšie rozšírenie v budúcnosti. Zriadenie košického závodu znamená prvú novú produkčnú fabriku Volvo Cars v Európe za takmer 60 rokov. Závod v Torslande bol otvorený v roku 1964, zatiaľ čo závod v Gente o rok neskôr. Spoločne dokážu výrobné závody vyprodukovať 600.000 vozidiel ročne.