Nové povinnosti zahŕňajú aj opatrenia na boj proti nelegálnemu online obsahu a povinnosť pre platformy rýchlo reagovať. Posilnená je vystopovateľnosť a kontrola obchodníkov na online trhoch s cieľom zaistiť bezpečnosť produktov a služieb. Zvýši sa aj transparentnosť a posilnenie zodpovednosti platforiem, napríklad prostredníctvom jasných informácií o kontrole obsahu alebo používaní algoritmov na odporúčanie obsahu. Zakázané budú zavádzajúce praktiky a určité druhy cielenej reklamy, napríklad reklamy zameranej na deti a založenej na citlivých údajoch. Zákaz sa týka aj tzv. temných vzorcov a zavádzajúcich praktík, ktoré účelovo ovplyvňujú rozhodnutia používateľov.
Veľké online platformy a vyhľadávače (s minimálne 45 miliónmi používateľov mesačne) budú musieť spĺňať prísnejšie povinnosti presadzované Európskou komisiou. Musia predchádzať systémovým rizikám (šírenie nelegálneho obsahu, negatívny vplyv na základné práva, volebné procesy, rodovo motivované násilie a duševné zdravie) a podliehať nezávislým auditom. Tieto platformy musia dať používateľom možnosť voľby pokiaľ ide o cielené odporúčania založené na profilovaní a budú musieť zodpovedným orgánom a výskumníkom umožniť prístup k svojim údajom a algoritmom.
Zákon o digitálnych trhoch stanovuje povinnosti pre veľké online platformy, ktoré na digitálnom trhu fungujú ako strážcovia prístupu (gatekeepers). Ide o platformy, ktoré majú na online trhu také dominantné postavenie, že spotrebitelia sa im nemôžu vyhnúť. Cieľom je zabezpečiť spravodlivejšie podnikateľské prostredie a viac služieb pre spotrebiteľov.