Právo na starostlivosť
- bez ohľadu na okolnosti stačí, že let mešká 2 hodiny
- letecká spoločnosť vám musí bezplatne poskytnúť jedlo a občerstvenie
zodpovedajúce času čakania a 2 telefónne hovory či e-maily
- ak sa let omešká o viac ako jeden deň, potom vám patrí aj ubytovanie v hoteli a transfer medzi letiskom a hotelom a späť
Zrušenie letu
Bez ohľadu na okolnosti si môžete vybrať jednu z 3 možností:
- náhrada výdavkov na letenku
- presmerovanie alebo
- návrat
Meškanie letu
- čo sa zaň považuje, závisí od dĺžky trasy letu a od dĺžky meškania
- dôležité je, či ide o veľké meškanie (big delay)
Mimoriadne okolnosti
- sú neobyčajné okolnosti spôsobené vyššou mocou (vis maaior)
- letecká spoločnosť im nemohla zabrániť, takže nenesie vinu za zrušenie alebo omeškanie letu
- ide o nepriaznivé meteorologické podmienky, politickú nestabilitu, bezpečnostné riziká a o rozhodnutia manažmentu leteckej prevádzky
- štrajk zamestnancov tretej strany - letiska, letovej prevádzky a pod.