Občania dôverujú televíznym a rozhlasovým, ako aj printovým médiám a ich internetovým verziám viac než on-line spravodajským platformám a kanálom sociálnych médií. Súkromné televízne a rozhlasové stanice ako dôveryhodné vníma len 27 percent respondentov. Iba v Poľsku sú súkromné televízne a rozhlasové stanice považované za najdôveryhodnejší zdroj informácií. Najradikálnejší odklon od tradičných médií vidno v Maďarsku, kde občania najviac dôverujú informáciám od iných "ľudí, skupín alebo priateľov na sociálnych sieťach".
Slováci najviac dôverujú verejnoprávnej televízii a rozhlasu (41 percent), tlači a jej internetovým stránkam (21 percent), súkromným televíznym a rozhlasovým staniciam (20 percent) a potom ľuďom, skupinám alebo priateľom na sociálnych sieťach (16 percent). Najmenej veria videoplatformám (12 percent) a influencerom na sociálnych sieťach (šesť percent).
Viac než štvrtina účastníkov prieskumu (28 percent) a 36 percent Slovákov uviedli, že za posledných sedem dní boli často vystavení dezinformáciám a falošným správam. Najviac to platí v Bulharsku (55 percent respondentov) a najmenej v Holandsku (12 percent).
Väčšina respondentov si je istá alebo pomerne istá svojou schopnosťou rozpoznať dezinformácie a falošné správy: v celej EÚ je to 64 percent opýtaných, na Slovensku 70 percent ľudí. Prieskum tiež naznačil, že dôvera v schopnosť rozlíšiť pravdivé správy od falošných klesá s vekom a narastá s úrovňou vzdelania.