Podvodníci sa zvyknú vydávať za lekárov alebo vojakov a pri internetových podvodoch cielia zväčša na staršie ročníky. Upozorňuje na to právnička z Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie (SBA) Sylvia Ďatelinková.
Podvodníci sa podľa nej snažia vždy získať dôveru obete s cieľom vymámiť od nej neraz aj celoživotné úspory. "Spôsob konania podvodníkov sa mení podľa toho, kde sa s obeťou zoznámili, teda či v prostrední internetu alebo osobne," uviedla Ďatelinková.
Pri internetových podvodoch cielia zväčša na staršie ročníky, ktoré oslovia prívetivou až vtieravou správou. "S rastúcou komunikáciou si postupne získavajú dôveru a náklonnosť obete, ktorej líčia vymyslené legendy o svojom životnom príbehu alebo ťažkej ekonomickej situácii," vyhlásila Ďatelinková.
Ako ďalej uviedla, práve tu nastáva problém. Keď je obeť "spracovaná", podvodníci začnú od nej vyžadovať finančné prostriedky. "Niekedy na letenku na účel stretnutia sa s obeťou, inokedy z dôvodu nedostatku peňazí pre blokáciu účtu či pre ťažko choré dieťa, o ktoré sa má podvodník starať," spresnila právnička.