Spoločnosť H&M pôvodne iba pozastavila svoje pôsobenie na ruskom trhu. Urobila tak už začiatkom marca, keď reagovala na útok Moskvy voči susednej krajine z 24. februára. Rusko bolo pritom pre H&M šiestym najväčším trhom a pred vojnou tam reťazec počet svojich obchodov zvyšoval, zatiaľ čo na iných trhoch počty prevádzok redukoval.
"Po dôslednom zvážení situácie je podľa nás nemožné pokračovať v našom biznise na ruskom trhu," povedala generálna riaditeľka spoločnosti Helena Helmerssonová. Reťazec plánuje teraz ešte na určitý čas otvoriť obchody v Rusku, aby vypredal zvyšné zásoby.
Ukončenie biznisu v Rusku bude H&M stáť približne 2 miliardy švédskych korún (188,78 milióna eur). Celú sumu plánuje spoločnosť zaúčtovať ako jednorazové náklady do výsledkov za 3. kvartál.