"Železničná infraštruktúra je vplyvom počasia značne namáhaná," uviedli pre TASR zo ŽSR. Železnice v posledných dňoch zaznamenali v okolí železničných tratí niekoľko požiarov. "Príčiny sú rôzne, či už vznikli klasickou nepozornosťou, alebo aj činnosťou dráhových vozidiel. Ide najmä o požiare spôsobené pri brzdení vlakov," spresnili.
V menšej miere evidujú aj takzvané "vybočenia". "To znamená, že vplyvom teplôt sa koľajnice roztiahnu a pnutie sa prejaví ich zvlnením," vysvetlili zo ŽSR. V kritických miestach zavádzajú železnice takzvané teplotné prechodné obmedzenia traťovej rýchlosti. "V kritických denných dobách sa znižuje rýchlosť vlakov tak, aby bola zachovaná bezpečnosť," podotkli.
ŽSR deklarujú, že jej zamestnanci v týchto dňoch venujú zvýšenú pozornosť všetkým okolnostiam, ktoré by mohli viesť k vzniku nehodových udalostí.