Rezort hospodárstva by sa mal podľa Kremského zamerať na taxikárov, rozvozcov jedla a kuriérske spoločnosti, ale aj na nákup elektroautobusov a rozširovanie nabíjacích staníc mimo Bratislavy. Vo štvrtok o tom informovalo hnutie OĽANO.
Kremský výzvou reagoval na informácie o zámere Ministerstva hospodárstva (MH) SR použiť časť nevyčerpaných eurofondov na dotácie elektromobilov a plug-in hybridov. "Určite je to dobrá správa. Minister Sulík by sa už mal konečne prestať sústreďovať len na vodík a sledovať európske trendy. Kľúčové však bude, ako sa tieto financie využijú," uviedol Kremský. "Ak sa to skončí najmä pri dotáciách na súkromné autá za zhruba 50.000 eur, bude to ďalšia premrhaná príležitosť. Rozdávať európske peniaze bohatým, ktorí si kupujú tretie a štvrté drahé auto do rodiny, je nezodpovedné," dodal.
Rozumným riešením je podľa šéfa hospodárskeho výboru zamerať sa na podporu dodávkových automobilov a vozidiel na dopravu osôb a tovarov, ktoré jazdia väčšinou v mestách a ich okolí a denne najazdia okolo 300 kilometrov. Ide najmä o kuriérov, rozvoz jedál a iných výrobkov, taxikárov, servisných mechanikov, vozidlá pošty či mestských a verejných organizácií.
Títo podnikatelia podľa Kremského často používajú staré autá s naftovým motorom, ktoré vytvoria veľkú časť emisií plynov a pevných častíc v mestách. Dôležitá je tiež podpora mestských a súkromných dopravcov pri nákupe elektrických autobusov a minibusov.