"Preto tvrdenie mesta, že trasa po Olejkárskej a Landererovej ulici bola posúdená a vyhodnotená ako nerealizovateľná v roku 2019, nie je pravdivé," skonštatoval zástupca aktivistov Anton Popovič. Magistrát zotrváva pri stanovisku, že analýza predloženej alternatívy už v minulosti preukázala nemožnosť jej realizácie.
Popovič upozornil, že návrh vypracovali renomovaní odborníci v oblasti projektových stavieb a dopravného inžinierstva, autormi sú Igor Rymarenko, Roman Rymarenko a Milan Mušák. "Riešenie v podobe kompletnej dokumentácie prináša technické riešenie bez narušenia bezpečnosti pohybu vo vybudovanej pešej zóne, nevytvorí trvalú dopravnú bariéru, nenaruší urbanistické hodnoty pobytového priestoru a nevytvára hrozby negatívnych vplyvov prejazdov električiek na prevádzku SND," zdôraznil.
Mesto podľa neho alternatívne trasovanie ignoruje bez pripustenia diskusie a odbornej argumentácie. Magistrát tiež kritizuje za absenciu participatívneho procesu pri tvorbe dopravného projektu, poukazuje na doteraz nezverejnené podklady k riešeniu preferovanej trasy popred budovu divadla vrátane opatrení, ktoré budú minimalizovať negatívny dosah vibrácií a hluku električiek na prevádzku SND i statiku budovy.
"Plánovaným trasovaním električky budú odstavené kľúčové technické zariadenia pre fungovanie SND - systémy klimatizačnej techniky, bezpečnostného odvetrávania a rozvodov. Nie sú známe riešenia prekládok týchto systémov, bez ktorých SND prakticky nemôže fungovať," upozornil.
Za neospravedlniteľný považuje aj dosah, ktorý bude mať trasa električky popred divadlo na verejný priestor. "Argumenty v prospech dopravnej obslužnosti, ktorá prinesie zásadné narušenie už vybudovanej pešej zóny, nemôžu byť určujúcim faktorom tam, kde bol vybudovaný unikátny spoločenský priestor vysokej hodnoty. Práve vylúčenie dopravy v tejto pešej, pobytovej zóne je kľúčovým benefitom tohto výnimočného priestoru, ktorý by si mala kultúrna a inteligentná spoločnosť ochraňovať," dodal Popovič.