Povedal to v diskusii v TASR TV.
Politici SaS a OĽANO sa podľa neho vmanévrovali do pozície, keď budú musieť situáciu riešiť, ale len veľmi ťažko sa to bude dať bez toho, aby jedna zo strán utrpela politickú prehru. "Nemôžete rozhodovať vo vláde, ale pritom nebyť vo vládnej koalícii. Ak to môže urobiť SaS a všetci sa zmieria s tým, že takýto politický div je možný, tak to potom môžu urobiť aj iné politické strany," skonštatoval Hrabko.
Variant, pri ktorom sa bude vláda na Slovensku vyvíjať spontánne a prakticky bez pravidiel, sa podľa neho nedá vylúčiť. "Jeden z najväčších problémov je, že slovenská politika nemá žiadne pravidlá. Stranícka kreativita je tu veľmi vysoká, predpokladať sa vopred nedá nič, lebo neplatia ani základné politické pravidlá a hodnoty," uviedol.
Ak by SaS dokázala ustúpiť od požiadavky na odchod Igora Matoviča (OĽANO) z postu ministra financií výmenou za podpis novej koaličnej zmluvy, podľa Hrabka by to situáciu dočasne upokojilo, ale definitívne nevyriešilo. "Koaličná zmluva, ktorú uzatvorili pred dvomi rokmi, bola celkom dobrá. Myslíte si, že keď sa uzatvorí nová koaličná zmluva, nebudú ju porušovať? To táto vládna koalícia nedokáže," tvrdí.
Ani variant, pri ktorom by SaS naďalej podporovala vládu, ale už bez účasti svojich ministrov, by podľa Hrabka situáciu neriešil. "Ak ministri za SaS podajú demisiu a SaS sa vráti do parlamentu, je povinnosťou opozície, Roberta Fica, Petra Pellegriniho, alebo kohokoľvek iného, dať návrh na odvolanie Igora Matoviča. A potom by bolo zaujímavé sledovať, ako sa SaS pri tomto hlasovaní bude správať," upozornil. Práve SaS v prípade hlasovania o prezidentkou vetovanom protiinflačnom balíku tvrdo kritizovala OĽANO a Sme rodina za hlasovanie s opozíciou.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa v súvislosti s tzv. protiinflačným balíkom obrátila na Ústavný súd (ÚS) SR, pričom nežiada len preskúmanie súladu právnych predpisov s ústavou, ale aj pozastavenie ich účinnosti. Ak by ÚS podnet prijal na konanie a zároveň vyhovel požiadavke na pozastavenie účinnosti, bude realizácia opatrení plánovaných od budúceho roka čakať na definitívny verdikt súdu. "ÚS v tomto prípade nemá stanovený žiadny termín, dokedy musí rozhodnúť. Môže to trvať rok, tri roky, aj päť rokov," povedal Hrabko. Konanie na ÚS však podľa neho nebráni Národnej rade SR v schvaľovaní novej legislatívy, ktorá by mala tiež na cieľ pomôcť ohrozeným skupinám vysporiadať sa s rastúcou infláciou.