Pokazené palivové čerpadlo
Pokiaľ patríte k vodičom, ktorí na pumpe tankujú doplna a po cvaknutí poistky na pištoli ešte pár deci doplnia, máte zarobené na problém. V novších autách je systém palivovej rekuperácie ORVR, ktorý slúži na znižovanie emisií. Je založený na tom, že v priestore palivovej nádrže zachytáva výpary, ktoré posiela späť do motora. Pri horúčavách pri preplnenej nádrži výpary môžu poškodiť palivové čerpadlo alebo senzor. Tankujte preto len na poistku.
Prehriatie bŕzd
Pokiaľ idete pri 35 °C po diaľnici, predpokladajte, že teplota asfaltu atakuje aj 60 °C. To kladie vysoké nároky na pneumatiky, ale aj brzdový systém. A čím je vyššia teplota okolia, tým rastie hrozba prehriatia brzdového obloženia a najmä brzdovej kvapaliny, čiže sa môže stať, že nebudú mať taký účinok a nástup, ako ste zvyknutí. To môže vyústiť do katastrofy.
Kontrola tlaku v pneumatikách
Vysoké denné teploty či veľké teplotné rozdiely medzi dňom a nocou môžu viesť k celkovému zníženiu tlaku v pneumatikách. Kontrolu čierneho zlata skrátka v tropických dňoch netreba zanedbávať. Podhustené, ako aj prehustené môžu negatívne ovplyvniť jazdné vlastnosti a v konečnom dôsledku aj bezpečnosť a spotrebu. Pokiaľ ju vozíte, nezabudnite ani na kontrolu tlaku v rezerve.